Petr Košař

Narodil se v roce 1973 Praze, ale polovinu dětství strávil ve vesničce Turov na pardubicku. Po úspěšném absolvování základní školy dokončil i gymnázium a dokonce odmaturoval. 2x se neúspěšně hlásil na FAMU a již dlouho nelituje, že se na ni nedostal.

Svou uměleckou kariéru začal jako herec v divadle Semafor, kde od roku 1992 vystupoval ve hře Jiřího Suchého a Jiřího Šlitra "Poslední Štace." V létě roku 1993 byl v rámci MFF Karlovy Vary vysílán přímý přenos hry Poslední Štace z karlovarského divadla do celých západních Čech a jeho herecký a pěvecký výkon je tak zaznamenán na věčné časy (a nikdy jinak).
Díky své vrozené lenosti záhy pochopil, že na druhé straně sálu to bude pohodlnější a stal se v Semaforu zvukařem. Za 3 roky s divadlem projezdil téměř celou republiku a jako zvukař se účastnil zájezdu na festival hudebního divadla do polské Wroclawi.
Těsně před vystěhováním divadla z jeho neodmyslitelného působiště v paláci Alfa na Václavském náměstí zvučil také poslední představení Semaforu v této budově "Koncert na rozloučenou" a zvukový záznam, který pořídil, byl vydán na MC firmou Multisonic.

Od samého začátku až do dubna 1998 se účastnil projektu Jesus Christ Superstar, nejdříve jako mikrofonista a od konce prvního roku uvádění i jako zvukař. Za pultem stál přesně 222 představení z celkového počtu 1288.
Během působení v Ježíšovi vytvořil sound design pro inscenace My Fair Lady, Hello Dolly a Sny z Nového Yorku v Hudebním divadle v Karlíně, kde po Ježíšovi zakotvil a dodnes vytvořil sound design inscenací Sugar (Někdo to rád horké), Klec bláznů (La Cage Aux Folles), Anděl s ďáblem v těle, Rosemarie, Viktor - Viktorie, Za zvuků hudby (Sound of Music), Chicago, West Side Story, Noc na Karlštejně, Jekyll & Hyde, The Producers, Limonádový Joe, Čardášová princezna, Polská krev, Mamzelle Nitouche a naposledy Dracula.
Hlavní představitelé několika "jeho" muzikálů byli vyznamenáni cenou Thálie. (Yvetta Blanarovičová 1995, Jitka Molavcová 1996, Lubomír Lipský 1997 a Ladislav Županič 1998)

V roce 1997 natočil první českou nahrávku muzikálu Hello Dolly. Nahrávka vyšla u firmy Monitor-EMI.

Na přelomu let 1998 a 1999 vytvořil sound design původní českého muzikálu podle opery Antonína Dvořáka RUSALKA, ve zcela novém divadle Milénium v areálu holešovické tržnice a tamtéž i sound design pohádkového muzikálu POPELKA.

V létě roku 2000 procestoval s muzikálem My Fair Lady během měsíčního turné téměř celé Japonsko. Fotografie nejlepší japonské techniky a spousty japonských divadel můžete vidět zde. Kdybyste někdy potřebovali v Japonsku zvukaře obraťte se na Yasuhita "Terryho" Teradu - je nejlepší.
V roce 2002 trvalo turné s Netopýrem, Sugar a Muzikálovým koncertem po Japonsku celých 5 týdnů. Fotografie z roku 2002 naleznete zde.

V Národním divadle Moravskoslezkém, divadle Jiřího Myrona, vytvořil sound design muzikálů Andrew Lloyd Webbera Sunset Boulevard a Jesus Christ Superstar, operety Ples v Opeře a muzikálu Rebecca.

Vytvořil sound design slavného muzikálu Les Misérables - Bídníci, který měl premiéru v Goja Music Hall na pražském holešovickém Výstavišti v září 2003. Tamtéž v roce 2004 vytvořil sound design muzikálu Miss Saigon, v roce 2014 sound design nejslavnějšího muzikálu Andrew Lloyd Webbera Fantom opery. A naposledy v roce 2017 sound design muzikálu Ples upírů.

Často a rád jezdí po světě za muzikály. Nejčastěji do Vídně a Londýna. Rád by se jednou dožil toho, že i u nás se budou muzikály hrát na tak vysoké a profesionální úrovni jako jinde ve světě.

V současnoti se stará o technické zajištění provozu muzikálového serveru www.musical.cz, který v roce 1995 založil a do roku 2001 sám provozoval.